18 Ağustos 2010 Çarşamba

62. Emmy Ödülleri Tahminleri!


Bir önceki kayıtta adayları yazmıştım.Şimdi birazda adaylar hakkında konuşmak var =)
Öncelikle adaylıklarda Pacific fırtınası estiğini belirtmek isterim.24 dalda adaydır efenim kendileri ve büyük ihtimalde Emmy Ödülleri'ne damgasını vuracak yapımdır.Pacific'in ardından komedi dalında Glee geliyor.19 adaylık alarak 30 Rock'ı geride bıraktı.Glee nin hemen ardından ise artık ödül töreninin alışılmış yapımlarından olan Mad Men 17 adaylıkla 3. sırada!

Öncelikle final sezonu ile ekrana gelen Lost'tan bahsetmek isterim.Evet büyük ihtimal çok büyük bir yapımın sonlanması ile alakalı olacak ki 12 dalda aday.6 yıldır aday olamayan Matthew Fox'un bu sene geçen senelerden artı olarak sergilediği bir durum yoktu mesela ama adaylar arasında yerini almış.Zaten ona gelene kadar Bryan Cranston,Jon Hamm,Hugh Laurie ve Michael C. Hall var.3. senesinde Bryan Cranston'da Breaking Bad'te ki rolüyle Emmy'i artık almasın diyorum!Tamam kabul ediyorum muhteşem oynuyor ama artık üst üste almasına gerek yok.Yeteri kadar o heyecanı yaşadı.Birazda başkaları yaşamalı diye düşünüyorum.Bir o kadar gariptir Hugh Laurie,Jon Hamm ve Michael C. Hall'ın Altın Küre'yi kazanmış olmalarına rağmen Emmy Ödülünü alamadılar.O yüzden bu 3 isimden birine gitmesi daha muhtemel geliyor bana.Bu sene Hugh Laurie'nın Gregory House karakteri ile 5. adaylığı.Açıkçası artık alsın istiyorum.Tamam belki o da geçen seneden farklı değil ama öyle bir karakterin öyle bir oyunculukla birleşmesi sonucunda bir ödülü bunca yıldır haketmiştir heralde.Bir yandan Jon Hamm'ın da sergilediği performansa hayran kalmamak elde değil.Jürinin Mad Men çılgınlığı yüzünden ve Bryan Cranston'a artık üst üste 3. ödül vermeyeceklerini düşündüğümden Jon Hamm'e gider diye düşünüyorum ödül.Tamam bunlardan dolayı gider diye düşünüyorum ama asla verirlerse de haketmedi diyemem.Burada çok ince bir çizgi var benim için.Michael C. Hall,Hugh Laurie ya da Jon Hamm...Bunlardan birine giderse aslında pek üzüleceğim söylenemez.En çok hangisine sevinirim derseniz Hugh Laurie!Zaten bence en büyük çekişme bu üçü arasında geçecektir.Son olarak şunu ekleyim gider ayak Lost'un son sezonu diye Matthew Fox'a giderse bu ödül işte ondan sonra bir daha Emmy'i ciddiye almam!

Madem Lost diye başladık onla birlikte teker teker adaylıklara göz atmaya devam edelim o zaman.En iyi drama dizisine bakarsak eğer,geçtiğimiz senelerde olduğu gibi bu senede ipi muhtemel Mad Men göğüsleyecek.Ama bana kalırsa artık bir zahmet göğüslemesin başka dizilerinde önünü açsın lütfen.Evet bende bir Mad Men severim tamam hakediyor da olabilir ama her yıl her yıl artık bıktırmasın insanı!Geçen sene herkes 2010 nun en büyük dizisi True Blood olacak,ödül törenine damgasını vuracak görüşündeydi.Düşününce pekte öyle durmayacak gibi görünüyor.Zaten aldığı adaylık sayısıyla bunu bizlere gösterdi.True Blood'ın en iyi drama dizisinde aday olmasıyla bir derdim yok ama ödülü alacağına ihtimal vermiyorum.Son sezon diye eğer Lost'a vermezlerse (ki bu bana büyük bir ihtimal gibi görünüyor) ve Mad Men artık almasın derlerse Breaking Bad'e verebilirler.Ayrıca o muhteşem sezon finaliyle Dexter'ın da ödülü alma ihtimalinin yükseldiğini düşünüyorum.(Bu arada gelecek sezon umarım alıştığımız Dexter'dan daha farklısını görüp Emmy'i de Michael C. Hall'e verilebiliriz belli mi olur =))Aslında Good Wife yeteri kadar iyi bir giriş yaptı ve bazı kişilerce alma ihtimali olan bir dizi.Çok fazla takip edemedim ama eğer alırsa kimileri için süpriz olmayan bu ödül benim için baya bir süpriz olacaktır.Lost'un da gider ayak bu ödülü alabiliceği ihtimalide beni sinirlendirmiyor değil.Ama kesinlikle alırsa çok büyük bir haksızlık olacağını düşünüyorum.Almasını istediğim Breaking Bad !Olmadı Dexter ama bence kim mi alır?Hmmm çok kararsızım bu konuda önceki ödülleri olmasa kesinlikle Mad Men derdim ama bu beni düşündürüyor.Lost'ta da son sezonu diye verebilirler.(Malum The Lord of The Rings(!)).Onun dışında en fazla benim istediklerime gider ödül.Man Men dediğim gibi haketmediği için değil artık başkalarının alması gerektiği için!

Drama dalında en iyi kadın oyuncuya gelirsek.Glenn Close'u bir kenara bırakırsak bence alması gereken isim kesinlikle Julianna Margulies.Sezon başlarında birkaç bölüm,ortalarında birkaç bölüm ve sonlarında da birkaç bölüm izledim.Evet çok sıkı takip etmedim ama izlediğim bölümler anlamama yetti.Ama işin içine Damages ve Glenn Close girince farklı düşünebiliyorum.Geçen sene evine götürdüğü bu ödülü bu sene de alıp götürmesi muhtemel.Gönlümden geçenlerde,kazanacağını düşündüğüm isimlerde bunlar.Bana kalırsa bu ikisi arasında çekişme olacak.Eğer bu isimlere 3. bir kişi eklenirse bu da Kyra Sedgwick olur.

Komedi dalına gelince...
Glee'nin 19 adaylık görmesine şaşırdığımı söylemeliyim.Tamam kabul ediyorum çok büyük bir Glee çılgınlığı var Amerika'da ve bunun etkisini zaten görüyoruz belki de görmeye devam edeceğiz 29 Ağustos'ta.Açıkçası en iyi komedide şans verdiğim söylenemez ama müzikal adaylıklarda ipi göğüsleneceğine herkes hemfikirdir heralde.En iyi komedi adaylarına gelince,Modern Family ve 30 Rock arasında çekişme olur diye düşünüyorum.Açıkçası bu yıl komedi dizilerini pek takip etmediğim için ödülü kim alır tam bir fikrim yok!Ama çok büyük ihtimal bu ikisinden başka bir diziye gitmez diye düşünüyorum.

En iyi erkek oyuncuya gelirsek.Benim favorim kesinlikle Alec Baldwin.Bu adamı seyretmeye bayılıyorum.Geçen sene zaten kendisi bu ödülü evine götürdü.Ama bu senede götürme şansı çok yüksek.Steve Carell ise Hugh Laurie gibi! O da yıllardır aday. Emmy'i bugüne kadar kazanamadı.Tabi Steve Carell 'ın Office'ten ayrılması belki sonunda almasına sebep olabilir.Larry David,Matthew Morrison,Tony Shalhoub diğer 3 aday.Bu isimlere pek şans vermiyorum.Ama bu isimlerinde dışında kalan bir diğer isim The Big Bang Theory'de Sheldon rolüyle Jim Parsons.Diğer iki isme rağmen Jim'in bu ödülü alması hoşuma gider.Ama şunuda söyleyim ben Steve Carell'ın sadece yılların verdiği "artık sırası geldi almalı" mantıgı ile bu ödülü alma ihtimalini düşünyorum.Yoksa Alec Baldwin'den sonra en çok istediğim isim Jim'dir.

Şimdi sırada en iyi kadın oyuncu tahminleri var.Benim bu dalda kazanır dediğim 3 isim var.Tina Fey,Toni Collette ve Edie Falco.Bu 3 isimden biri alır bence.Tina Fey zaten bu yılda yazarlıktan ödülü cepte gibi görünüyor o yüzden en iyi kadında sahneye çıkmayabilir.Geriye sadece iki isim kalır o zaman.Bunlardan ikisinede gitme ihtimali yüksek,bana göre ikiside alabilir.Ama illa birini seçmem gerekirse bu Edie Falco olur.
Ha birde dizisi artık yayınlamayacak olan Julia Louis-Dreyfus'a vir ödül gidebilir mi bilinmez.Ama ben yinede dediğim iki isim üzerinde ısrarlıyım.

Ayrıca kısaca komedi dalında en iyi yardım erkek oyuncu ödülünden bahsetmek istiyorum.Bence Neil Patrick Harris alsın.Çok istiyorum almasını.Kaldı ki o da kaç sezondur mükemmel bir iş çıkarıyor.Benim en çok almalı dediğim ve istediğim isimdir kendileri.Jon Cryer'a zaten geçen sene takdim edildi 2 sezon üst üste ödül alınası birisi olduğunu düşünmüyorum.Ben zaten Glee'ye pek şans tanımadığımdan pekte yorumlamak istemiyorum ama eğer illa 2. bir isim olacaksa bu da Modern Family'den Ty Burrel olabilir.Ama tek bir isim istiyorum o da NEIL!

Küçük bir not bazı oyunculuklarda Glee ve The Good Wife iddiası herkesce konuşulmakta...

Son olarakta The Pacific'ten bahsetmek istiyorum.Bu yıla damgasına vuracak dizi.Kaldı ki zaten vurmuşturda.Bütçesi olsun yapımcısı olsun dizinin kendisi olsun harikadır.Elinin boş dönmeyeceğine herkes hemfikirdir heralde.

Ödül töreni yaklaştıkça daha fazla yorumla burda olacağım=)=)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder